Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
het enige positieve dat je er zou kunnen uithalen is dat je mensen uit hun eventuele isolement haalt en structuur aanbiedt.
Maar dan lijken me opleidingen en stages toch een betere oplossing.
|
Inderdaad.
Opleidingen/stages --> echte baan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
het gaat idd alleen maar reguliere banen kosten.
|
Ook al. De rekening is snel gemaakt voor de Stad/werkgever, mensen die komen werken voor hun dop of echte arbeiders die men de volle pot moet betalen.
Ik herinner me toen ik - lang geleden - werkloos was en ik moest bij de Stad gaan werken, met zo'n fake contract.
Een maand of acht later krijg ik een schrijven van de RVA, ik moet dringend werk zoeken of men gaat mij schorsen van den dop.
Op mijn vraag, wanneer ik dat dan moet doen, zegt men, tijdens de kantooruren gaan solliciteren.
Dat ik tijdens de kantooruren aan het werk was bij de stad bracht hen niet van hun stuk. Ik moest verlof pakken op mijn werk zodat ik naar werk kon gaan solliciteren.
Nu, ik had op dat moment niet eens verlof, men moet het jaar ervoor gewerkt hebben om verlof te krijgen natuurlijk.
Dus ik naar de burelen van de Stad, die mensen konden ook niet volgen, want zo zeiden ze, jij werkt toch hier?
Dat bleek alleen zo voor de VDAB, de RVA aanvaarde dat niet als werk.
Voor mij kwam er een eind aan de miserie toen de Stad een examen uitschreef waar ik aan meedeed, gelukkig, want de RVA had mij anders geschorst wegens te lang werkloos terwijl ik aan het werken was.