Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ik wou een vloer laten leggen.
Ik ga het zelf doen, krijg alleen maar piss off offertes omdat men 25 M2 niet de moeite vindt. College zoekt electricien voor haar kast opnieuw in te richten en wat leidingen te vernieuwen. Ook niemand te vinden.
Iemand met twee poten aan zijn lijf en logisch verstand kan ver geraken. Maar de wil moet er zijn. Er zijn massas opportuniteiten om nu zelfstandig te beginnen.
|
Zelfstandig zijn hoeft zelfs niet. Ook in loondienst kan dat allemaal en je hoeft zelfs niet technisch geschoold zijn.
Mijn eigen schoonbroer is daar ook zo'n voorbeeld van: geen enkel technisch diploma of zo, maar hij is niet bang om te werken. Véél te werken. En hij verdient goed zijne boterham. Probleem is dat ze weinig collega's voor hem vinden want iedereen vindt het werk "te lastig", "te vuil", "ik ga da nie doen hoor" etc etc etc. Het is gewoon bij ons nog altijd té gemakkelijk om niets te moeten doen, er toch geld voor te krijgen, en dan maar te kankeren op een ander. Er liggen nog miljarden te wachten in de sociale zekerheid om te besparen