Los bericht bekijken
Oud 12 september 2019, 12:37   #257
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
De grootste ' kemel ' is jouw wanhopige poging om logica te introduceren in het begrip empathie.
Om logica te introduceren in een betoog betreffende empathie. Gelijk welk betoog dat niet verdraagt om er logica in te introduceren, is pure zever, he.

Het is trouwens eigenaardig dat je net precies DIE opmerking maakt, daar waar ik beweer dat empathie een "gevoelstoestand" is, en jij beweert dat het een kennis-toestand is.

(ik zal niet ontkennen dat alvorens het zelfs maar een gevoelstoestand kan worden, eerst de kennistoestand aanwezig moet zijn - maar laat nu dat precies het argument zijn dat je weerlegt ! )

Maw, uw betoog is zo wars van logica als het maar kan zijn, en je lijkt er nog fier op te zijn ook...

Wat mijn persoonlijke empathie betreft, ik ben spijtig genoeg nog altijd wat slachtoffer van empathie, maar misschien wel minder en minder. Ik denk echter niet dat ik daarmee "uitzonderlijk" ben, omdat ik het meeste vertoon van empathie vermoed van gewoon maar een sociale conventie te zijn, en dus niet voor echte empathie staat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 september 2019 om 12:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden