Los bericht bekijken
Oud 14 september 2019, 14:42   #68
blub
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een duurzaam stopcontact is genoeg (230v 16A) , maar een gewoon stopcontact gaat ook (230V 10 A) link had ik via wiki al gegeven.

Kost? Zelfs gratis.
Zoals hieronder beschreven kost me dat 27 uur om mijn auto te laden

Citaat:
Dat weet je op voorhand zoals bij een ICE.
Je ziet dus een auto als een luxe.

Citaat:
Ik denk dat er verlichtingspalen zijn met 2 laadpunten links en rechts van de paal. Je doet precies dat elke wagen een EV is? WAAROM ?
Je bent voorstander van alles elektrisch maar je vraagt WAAROM ik er vanuit ga dat iedereen wil laden?

Citaat:
Dat vind je op www.

Idem. Waarom die vragen als je het kunt googlen?
Dus je zit maar wat te beweren? Kan het bovendien niet direct vinden. Maar als ik zie wat er maar over een kabel gaat van 35mm³ als je dan vanuit gaat van een kabel van 100 mm² in een straat dan zal het laden van een klein aantal EV's al voor problemen zorgen.

Citaat:
Talrijke constructeurs maken E-vrachtwagens voor regionaal verkeer, 200 km rijbereik is al dikwijls ruim genoeg, ook koelwagens voor levensmiddelen, en de stroom van de batterij staat ook in voor de koeling.
Als je ziet dat verwarmen van een EV wagen je rijbereik al met 1/3 vermindert,....

Citaat:
Doe ik graag en sowieso altijd , ook met de benzinewagen doe ik dat.

Met een goede EV is dat veel gemakkelijker met live maps die altijd up to date zijn en een intelligente routeplanner die met alles rekening houdt.

Goed mogelijk. Dan is het een EV zonder intelligente routeplanner.
Ja en dan kom je aan aan zo'n laadpaal en dan staat hij op een privéterrein of is de snellaadpaal defect.
Niet iedereen rijdt met een tesla die zijn eigen laadnetwerk heeft.

Citaat:
google eens.
Wie zegt dat ik dat nog niet gedaan heb.
Er zijn er weinig met een bereik boven de 400 km.
Dat is nog niet de helft van een dieselwagen of benzine.

Citaat:
Eenmaal gedaan is meestal goed voor het ganse jaar. Touchscreen tikkie geven is dus extra moeite doen?
Niet iedereen heeft zo'n regelmatig leven als u waar je elke dag hetzelfde moet doen.
blub is offline   Met citaat antwoorden