Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Elk huis in de straat kan 11 kW laden aan, wat begrijp je daar niet aan?
Als in de straten 3 faze 400 V ligt is dat toch niet voor de show?
In Nederland worden bepaalde straten daar wslk op voorzien, dus zal het netwerk dat aankunnen (of de netwerkinfrastructuur heeft ruimte voor een snelle hardware-upgrade in de toekomst)
Zuig jij dus uit je duim. Enkel de zwaarste en oudste Teslas vóór mei 2016 die deze optie van 2 interne laders genomen hebben konden dat, nadien is het max 16,5 kW. Bron Tesla Nederlandstalig: https://www.tesla.com/nl_NL/support/...on?redirect=no
In Nederland hebben wslk nu ca. 100.000 huishoudens een laadpaal van 3,7 kW, 7,3 kW (1f) of 11 kW (3f) (22 kW zal uitzonderlijk zijn, of eerder 2 van 11 kW bij meer dan 1 zware EV)
Ik denk niet dat mensen met een vette Tesla in oude rijenhuisjes wonen of in aftandse appartementenblokken.
Voor een EV met pakweg 40 kW is 3,7 kW eigenlijk voldoende. Op 9 uur is er ~33 kW bij. Er zijn nog altijd teveel gratis laadpunten...
bron juni 2018: 89.161
|
Hierboven heeft men aangegeven dat de kabel in straat 95mm² is. Als je rekent dat er ongeveer 10A mogelijk is per mm² dan is dit voor de volledige straat 950Amp. Dus veel success om iedereen zijn warmtepomp, kookplaat, wasmachine en auto van stroom te voorzien.
Edit:
Dit is het gedeelte dat jij blijft negeren.