Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur
Voor mijn kinderen vind ik het een erge zaak moest de economie slabakken en moest België naar Griekse toestanden schuiven. Beiden hebben hier een zaak uitgebouwd of zijn ze er volop mee bezig. Zelf interesseert het mij geen zak, zolang ze maandelijks mijn steun als werkzoekende storten doen ze verder wat ze willen. Stoppen ze met de gulle gever te zijn dan is dat ook maar zo. Het zou wel spijtig zijn maar mooie sprookjes kunnen niet eeuwig blijven duren.
Juist ticket geboekt. Vrijdagmorgen terug richting Malaga. Ons bod voor een eigendom daar is aanvaard. De laatste keer dat ik er bij een B&B zal moeten gaan logeren. Binnen enkele maanden is het overwinteren in onze eigen woning. Als het hier vriest steek ik dan op het terras met zeezicht de BBQ aan en geniet van een plons in het zwembad 
|
Steun-werkzoekende – IGO-OCMW en nog wat anders daar moet je hedendaags wel voorzichtig mee zijn.
Onlangs hebben zij mij verteld dat minister BACQUELAINE het beu was dat al die Marokkanen met een te klein pensioen en die een steun krijgen (IGO ) soms veel in hun land van herkomst verblijven.
Terwijl dat zij maar 29 dagen per jaar in het buitenland mogen zijn.
BACQUELAINE (MR) wil dat de steungelden in België worden uitgegeven.
Ecolo had een wetvoorstel ingediend in de federale kamer om dat tot 90 dagen te brengen. Het is niet mogen doorgaan.
Mogelijkheid om op vakantie te gaan maar ook voor andere verblijven tijdens het jaar om familie te bezoeken.
Dus steun krijgen is een zaak. Vrij zijn om er mee te doen wat je zelf wil is binnen het liberale begrip wat anders.
Men kan niet zeggen dat zij “racist” zijn want de regel geldt ook binnen de EU.
29 dagen binnen België zelf (hun) EU is uitgesloten.
En het toppunt over wat BACQUELAINE (MR partij van Michel en Reynders) doet is het volgende: hij laat B-POST voor hem werken met duizenden aangetekende brieven.
Om te controleren of die Marokkanen wel in België zijn stuurt hij regelmatig een aangetekend schrijven. Als de persoon in kwestie aanwezig is, alles goed, hij krijgt een brief.
Maar en nu komt als hij niet thuis is krijgt hij geen bewijs tot afhaling in het postkantoor in zijn bus en gaat er bij de IGO diensten een alarm aan na twee of drie keer.
Welk er dan op wijst dat de steuntrekker op langer termijn niet thuis is.
Hoe noem je dat ganse?
Er wordt zelf verteld dat men aan de “ambtenaren” zegt als je binnen zoveel jaar nog een pensioen wil krijgen dan moet je bezuinigen op alles.
Dus de steun is wel gegeven omdat het moet maar niet welkom.