Los bericht bekijken
Oud 19 september 2019, 07:39   #334
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet niet of je op de hoogte bent van het politieke akkefietje van een paar weken geleden waarbij een tekst ter vorming van een Vlaamse regering voorlag, waarin sprake was van een Vlaams Canon officieel op te stellen. Waar men verwijst naar politieke structuren uit het verleden die "Vlaanderen" heetten en frieten en auteurs en zo.

Uw bijdrage deed mij daaraan denken.

De diepere vraag was: is Limburg wel Vlaanderen ?
Oprechte dank voor uw duiding. Neen, ik was niet op de hoogte van bedoeld akkefietje zoals ik uiteraard in de regel niet op de hoogte ben van teksten die voorliggen bij de vorming van de diverse regeringen in België : ik zou daarvoor naast de vierentwintig reguliere uren per etmaal een extra tien of twaalf uren nodig hebben, en zelfs als die zouden bestaan zou ik ze ongetwijfeld aan nuttiger en/of aangenamer zaken besteden.

Ik durf niettemin vermoeden dat het uiteindelijk "Belgisch" antwoord op de vraag of Limburg wel Vlaanderen is geen rekening houdt met het bestaan van het deel van Limburg dat in Nederland ligt, en daar alvast niet als "Vlaanderen" gezien wordt, tenzij mijn informatie totaal voorbijgestreefd is.

Het Vlaams-nationalisme blijkt immers erg veel belang te hechten aan hoe één en ander te benoemen, eerder dan aan wat het in werkelijkheid is.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden