Los bericht bekijken
Oud 20 september 2019, 11:43   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor ik trouwde, had ik zo'n aandeel.
Daar werd just niks verteld dat het een belegging of een echt aandeel was, of dat er risico was.
Maar als je er een had, kreeg je op je spaarboekje een heel klein beetje extra trouwheidspremie. Dus ik deed vb. 20 bef voordeel per jaar.
Gelukkig dat ik lang geleden met te trouwen, alles van mezelf en mijn heksie perfeksie op 1 hoop gooide, en het afgetrapt ben (tot ontstentenis van ouders en schoonouders) bij die klootzakken.
Je spreekt hier zelf over een aandeel!!!

Arco was trouwens geen bank, maar een investerings en beleggingsfonds van de vakbond ACV.
Als je via hen spaarde ging dat trouwens via een spaarrekening bij Dexia of nog daarvoor was het een spaarrekening bij het Gemeentekrediet van België.
In 1996 ging die samen met Crédit local de France op in Dexia en werd een grote speler op de wereldmarkt van overheidskredieten en actief als retailbank en in verzekeringen.
De aandelen via Arco werden toen overgeheveld naar de retail bank en de verzekeringsmaatschappij.
Op dat ogenblik was het dus aangewezen om die aandelen te verkopen.
Een retail bank is immers een bank die riscico leningen verstrekt aan kleine bedrijven en particulieren.
Dus niet echt betrouwbaar als investering.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden