Discussie: Team Pia
Los bericht bekijken
Oud 20 september 2019, 12:28   #451
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Goh, in mijn vorige job heb ik veel overtreders zo'n uitleg horen geven als jij nu geeft.

Je weet niet welke voldoening het gaf als hun "eerlijk verdiende" winsten nadien werden verbeurd verklaard en ze financieel zwaar hun broek scheurden.
Maw, als ik U geen 100 000 Euro mag vragen om U uit de gracht te trekken, blijf dan maar in de gracht, he.

Dat is ook wat men met farmaceutische dingen zal bekomen: als men geen grote sommen mag vragen om iemand te redden, dan moet die gewoon maar doodgaan he.

Dat is misschien in de grond wat je eigenlijk wil: geen zaken doen. Het is eigenaardig, want als iemand die 100 000 Euro wil ophoesten, is het dus zo dat "hem uit de gracht halen" wel degelijk voor hem nog voordelig is, zelfs al betaalt hij 100 000 Euro. Met uw systeem wordt hij gewoon NIET uit de gracht gehaald. Ook al had hij daar 100 000 Euro voor over.

Wat jij nodig hebt om uw systeem kunnen te blijven handhaven, is dat alle mensen voldoende miserie hebben en dat niemand zijn problemen kan oplossen. Dan blijven ze krabben voor kleine sommetjes, en dan ben jij tevreden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2019 om 12:30.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden