Los bericht bekijken
Oud 20 september 2019, 16:33   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Probleem is ontstaan doordat men historisch de auto teveel gefaciliteerd heeft, ook aan scholen, door een ondoordacht - zeg maar bijzonder dwaas beleid. Ik ken ook scholen waar men enorme parkings heeft aangelegd net voor de school. Het gevolg is dat men als het ware de ouders uitnodigt om met de auto te komen en dat doen ze dan ook, liefst langs wegen waar ze niet mogen rijden.

Die generatie kinderen wordt dus groot gebracht op de achterbank van de auto en leert vooral om alle verplaatsingen AUTO-matisch met de wagen te doen. Op die manier wordt aldus de nieuwe generatie auto-idioten geboren.

Thans zouden ouders tot op de speelplaats rijden en is het aan scholen levensgevaarlijk ... door de auto. Links parkeren, op het zebrapad, net ervoor om vervolgens de kinderen te laten oversteken, deuren openzwaaien zonder te kijken - het is onvoorstelbaar.

Kortom, minder parkeer plaatsen en vooral schoolstraten zonder automachines lijken me een uitstekend idee. De school omgeving zal er veel veiliger door worden dan dat dit thans het geval is en men doet tevens iets opvoedkundig aan het autofundamentalisme.
ik denk dat je vooral gescheiden brede fietsstrades naar de scholen moet aanleggen zodat kinderen maximaal via die fietsstrades kunnen pendelen tussen huis en school
brother paul is offline   Met citaat antwoorden