Los bericht bekijken
Oud 21 september 2019, 05:35   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
1) drastisch scenario, dat volgens mij niet noodzakelijk of zelfs wenselijk is.
Stabiliseren (niet meer laten aangroeien) zou al mooi zijn, lichte afbouw nog iets beter (geef ik toe), bij jouw scenario 1 lijkt de behandeling me zelfs nog erger dan de kwaal.

2)Elke mens die nu bestaat is pakweg binnen 100 jaar dood, dus zolang is dat niet (zeker niet afgezet tegen de tijdschaal dat de mens hier al rondloopt).
Binnen 100 jaar aan huidig tempo is het Malthusiaanse allang geactiveerd, en lost het probleem zich op mijn versie 1) op, zij het niet noodzakelijk met ONS als overwinnaars. Wij zullen dan onze kans op victorie grotendeels uit handen hebben gegeven, en overspoeld zijn door maxikwekers.

Citaat:
Ik ben grofweg 20 jaar geleden begonnen met mijn pleidooien voor 2 kinderen per koppel.
Mocht dat toen ook daadwerkelijk onmiddellijk in de praktijk gebracht zijn, dan zou onze wereld er al een heel stuk anders (volgens mij beter) uitzien.
Dat is onnozel om een eigen lijn door te trekken. De bedoeling is toch niet om een leefbare planeet voor NIET-VERWANTEN achter te laten, he. De bedoeling is om een leefbare planeet voor eigen volk na te laten, en niet-verwanten maar in die mate te tolereren dat dat het eerste doel niet in gedrang brengt. Daarvoor zou het dom zijn van iedereen evenveel nakomelingen laten te hebben, dat geeft ONZE verwanten geen voordeel. In tegendeel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 september 2019 om 05:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden