Los bericht bekijken
Oud 22 september 2019, 10:26   #31
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Hoe gemakkelijk is het om te begrijpen dat atomen uit ruimteschepen bestaan.
Niet het verstand, maar dat de mens als dom massa mens zich niet open kan stellen voor iets totaal nieuws.

En het hiernamaals is helemaal niet nieuw, het is ouwe koek.
Ruimteschepen zijn voor mij gewoon tijdelijke machines en ik zie mij niet als een machine...

De mens is opgebouwd om zijn instincten te volgen, die verdringen, met of zonder verstand, heeft de mens in het ongewisse gestort...
Het verstand, het laatste evolutie-element had in samenwerking met de instincten een enorme vooruitgang betekent voor het menselijke ras... Het verstand heeft zich echter tegen zijn eigen instincten gekeerd (uit machtzucht, uit eigenbelang, uit egoïsme) en de mens in onze bloedige menselijke geschiedenis gestort...

Je verwijt dat de mens niet in staat zou zijn om zich open te stellen voor iets totaal nieuws en te gelijker tijd zeg je dat het hiernamaals oude koek is...
De mens is, dank zij ons gecorrumpeerd verstand opgevoed om te gehoorzamen, om slaaf te zijn van enkele alfa-mannetjes... Slaaf zijn gaat in tegen zich open stellen voor nieuwe ideeën; maar slaaf zijn gaat ook in tegen ons intrinsieke gevoel van vrijheid, gelijkheid, onafhankelijkheid... Dus gaat ook in tegen ons oorspronkelijke instincten... Dus beiden werden afgestraft en daarom dat de mens zichzelf totaal verloren is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden