Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Dat cijfer mag officieel niet gepubliceerd worden. Als ik het ken is omdat ik interne bronnen heb. En jouw argument is precies de reden waarom die wet er is dat het niet gepubliceerd mag worden.
Ze ontbreken omdat het wettelijk verboden is ze te publiceren. Het is strikt verboden in Frankrijk om gelijk welke statistiek te publiceren op basis van etniciteit of religie of dergelijke als daaraan enige negatieve connotatie zou kunnen gegeven worden. Het is dus bij wet verboden cijfers van die dingen te geven bij gevangenen. Men MAG wettelijk niet zeggen welke het percentage moslims is in een gevangenis, welke het percentage allochtonen is en zo voort.
|
Ik reageer op dit “Maar van interne bronnen weet ik dat ~70% van de Franse gevangenis populatie moslim is bvb. Men weet dat uit de fractie van het bestellen van hallal maaltijden in de gevangenis”
Waarop ik uiteraard reageer en zeg dat dat bullshit is. Hoe kan je een feit afleiden uit cijfers die gewoonweg niet bestaan... ?
Je kan uw 70% enkel afleiden voor gevangenissen die effectief halalmaaltijden opdienen. En hoeveel zijn er dat ? Zijn die gevangenissen representatief?
Sterker, uw ‘interne bronnen’, spreken die over een nationaal gemiddelde, of over een aantal gevangenissen?
Citaat:
Omdat men dan altijd het argument kan gebruiken dat als iemand er geeft, dat het nergens op een bron steunt. Die bron is immers strafbaar bij wet.
|
Dat klopt, en daar kan jij niks aan veranderen. Uw cijfer is pure speculatie.
Citaat:
En welke reden zou er zijn dat er grote statistische verschillen zijn tussen gevangenissen ?
|
Van alles.
Gewoon al geografische ligging. In de mate van het mogelijke proberen gevangenissen om gedetineerden uit eigen streek op te vangen. Zit je in een streek met veel Moslims, zal je dan ook waarschijnlijk een aanzienlijk aantal moslimgedetineerden hebben tegenover een gevangenis uit een streek met weinig Moslims.
Hetzelfde geldt in België.
Waarom zitten er in Jamioulx zo veel Turken en Italianen vergeleken met Marokkanen? Waarom zitten er opvallend veel Joden in Antwerpen? Eens gekeken naar de sociologische samenstelling van Charleroi en Antwerpen gekeken?
En dat is maar een voorbeeld, hé. Waarom zoveel gedetineerden zonder papieren in Leuven-Hulp? Omdat die gedetineerden daar geplaatst worden op het einde van hun straf, in afwachting van hun terugreis naar huis op bevel van DVZ. En waar zitten ze meestal ervoor? In Merksplas. Waarom exclusief vrouwen in Berkendael? Je kent het antwoord toch, hé...
Dus ja, er zijn opmerkelijke verschillen tussen gevangenissen onderling, en dat is helemaal normaal. Net als het normaal is dat er heel veel Moslims in de Brusselse gevangenissen zitten, n veel minder, relatief gezien, in Marche-en-Famenne.
En waarom dan zoveel Moslims in Arlon? Omdat ze heel veel gedetineerden uit het Brusselse krijgen.
Citaat:
En welke is die oorzaak van die grote ongelijkheid tussen gevangenissen ? Zijn er concentratiekampen voor moslims bij het gerecht misschien ? Sturen ze alle moslims die veroordeeld worden naar concentratiekamp A ?
|
Dat zou ons pas heel ver leiden. En gezien je niet echt te vinden bent voor menswetenschappen, zak ik daar niet aan beginnen.
Citaat:
Ik beschouw het cijfer dus als een redelijk unbiased staal van de ganse carcerale bevolking. Opdat het gebiased zou zijn, moet er een sterke causale reden zijn die aan moslimconcentratie doet.
|
Je doe jij wat je wilt. Als jij vanuit een compleet oncontroleerbaar cijfer wilt nadenken, dan doe jij dat maar.
Neen, inderdaad, waarom zou ik.
Btw, hij geeft ook een veel lager cijfer dan jij, nietwaar?