Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2019, 14:24   #35
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Probleem met franstaligen is gewoon dat ze, behalve Frans, amper een andere taal deftig kunnen leren spreken. Er zijn altijd uitzonderingen, maar dat zijn minderheden natuurlijk. Het feit dat ze "een grote taal" spreken, kan het niet zijn. Duits is dat ook, binnen Europa, en nu zie je de laatste jaren toch de switch van Duitsers die enkel Duits kunnen, naar steeds meer Engels. Met Duits accent natuurlijk, maar wel Engels. Ik merk die switch niet bij de Fransen (en andere franstaligen). Andere talen behalve hun eigen taal blijft een uitzondering.
Is het van niet willen of van nie kunnen? Geen idee.
In Duitsland blijft het ook een uitzondering maar in het algemeen trekken de mensen van onze generatie wel hun plan in het Engels en dit zelfs als ze die taal niet goed kennen. En dit, dat we Franstaligen, Vlamingen of Duitstaligen zijn. Er is toch nog altijd een zekere aantrek voor het Engels. Groot of klein maar er is wel nog steeds een aantrek.

De jeugd van nu, dat is totaal iets anders. Ik heb het indruk dat ze geen interesse meer in het algemeen heeft. Als ik de jeugd van nu zie, ben ik zeer tevreden geen kinderen te hebben en ook geen tiener anno 2019 te zijn. De jeugd van nu is in het algemeen "een totaal andere wereld" vergeleken met de volwassenen van 40 en meer. Sommigen zullen misschien zeggen dat er altijd een kloof tussen de jeugd en de volwassenen was - wat niet fout is - maar nu is het toch veel meer dan een kloof volgens mij.

Laatst gewijzigd door Everytime : 6 oktober 2019 om 14:38.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden