Los bericht bekijken
Oud 7 oktober 2019, 18:33   #1314
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En maar blijven rond de pot draaien, ik heb nergens beweert dat het iets met racisme zou te maken hebben.
Huh? Ik zeg toch nergens dat jij dat beweert hebt?

Jij vraagt waarom het verboden werd.
Ik geef u de reden.
Eén van die redenen blijkt racisme te zijn.
Ik vraag uw reactie daarop.

En dan draai ik rond de pot??
Terwijl jij, in plaats van gewoon te reageren op het antwoord op uw vraag, begint te jammeren dat jij nooit de connectie tussen cannabis en racisme hebt gemaakt. Iets wat ik ook nooit beweerd heb.
Wie draait er dan rond de pot?

Citaat:
Mijn vraag blijft dus waarom het nog steeds verboden is zowat overal in europa.
Dat vraag ik mij, samen met vele anderen, ook af. Maar steeds meer landen zien blijkbaar in dat dat verbod nooit enige steek heeft gehouden.
Want hoewel cannabis in nog niet veel landen volledig gelegaliseerd is (en dan bedoel ik zowel kweek, verkoop en gebruik) zijn er wel steeds meer landen waar het recreatieve gebruik gedecriminaliseerd is.

Citaat:
En nergens heb ik beweert dat cannabis aanzet tot moord, wel dat het gevoelens en stemmingen versterkt.
Weer hetzelfde: ik beweer nergens dat u dat gezegd heeft. Het was, samen met het racisme van hierboven, de voornaamste (valse) reden om cannabis te verbieden. En ik vroeg uw reactie hierop. Je vroeg er immers zelf achter.

En dat cannabis gevoelens en stemmingen versterkt spreek ik nergens tegen.
En dat er al eens een moordenaar opduikt die zijn daden pleegt na het gebruik van cannabis ga ik ook niet ontkennen.
Elke moordenaar heeft op het laatst dat laatste tikje extra nodig om tot zijn daden over te gaan. De ene kan dat bereiken door 4 koppen straffe koffie te drinken, de andere door een hele nacht naar American Psycho te kijken, nog een andere door een paar uur Doom te spelen op de XBox, door ambras te maken met de vrouw, door 4 trappisten te drinken, door naar het nieuws te kijken, door naar Rammstein te luisteren, door naar La Esterella te luisteren,...

Allemaal dingen die toegelaten zijn. Het argument dat cannabis verboden dient te zijn omdat het moordenaars aan zou zetten tot moorden gaat dus niet op. Andere dingen die moordenaars aan kunnen zetten tot moorden zijn ook niet verboden.

Ma soit, dit allemaal geheel terzijde.

Mijn vraag aan u was wat uw reactie is op het feit dat de voornaamste redenen die achter het verbod op cannabis zitten racisme en leugens waren. En of u dat gerechtvaardigde redenen vindt. Of dat u vind dat een overheid beslissingen kan en/of mag nemen die gebaseerd zijn op racisme en leugens.

Dat zijn niet meer dan normale vragen na uw vraag over het waarom van het verbod en mijn antwoord daarop. Zonder dat ik u beschuldig van welke bewering dan ook.