Los bericht bekijken
Oud 9 oktober 2019, 08:16   #1362
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat weet ik niet. Het zou me verbazen want anders hadden ze de planten op zeker ogenblik niet willen uitroeien (althans op sommige plekken.)
Dat is dan ook nog eens mislukt.
Trouwens in het programma Terug naar Siberië had Martin Heylen het er zelfs over. Bleek die Russen daar weinig of niks te interesseren...ze vonden het maar slappe troep....Wodka vonden ze veel efficiënter. Wiet is in Rusland niet echt iets stoer of voor mannen

https://www.youtube.com/watch?v=l_AGOnp4KSQ

Russisch plan om in het wild groeiende wiet uit te roeien mislukt

Het plan om in Siberië in het wild groeiende wietplanten te verdringen door een 'drugsvrije' variant is mislukt. Het Russische persbureau RIA-Novosti meldt dat de autoriteiten in de regio Boerijatia, ongeveer 4.400 kilometer ten oosten van Moskou, vergeefs hebben geprobeerd de echte hennepplanten waar de streek vol mee staat, te verdringen door een niet-psychotrope soort.

Afgelopen zomer hebben ze 300 kilogram aan zaadjes van een 'drugsvrije' cannabissoort geplant in de hoop af te rekenen met de echte. Maar de nieuwe aanplant paste zich snel aan en ontwikkelde het bestanddeel THC dat van de plant een verdovend middel maakt.

Vooruit dat weet je dan ook weer.
Toch raar dat ze al die moeite doen voor een plantje dat die Russen daar weinig of niks te interesseert.
Maar dat weet ik ook als weer,bedankt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden