Los bericht bekijken
Oud 31 januari 2005, 12:29   #92
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Mooie illustratie van de schizofrenie die véle dogmatische belgicisten vertonen: er wordt verwezen naar de mening van de meest representatieve media (én politici) van de Duitstalige gemeenschap, en zonder enige verdere kennis beweert de belgicist impliciet dat deze personenn totaal geen bijval hebben onder de Duitstalige bevolking: ze zouden hélemaal alleen staan, slechts 2 van de 71.000 mensen.

Alsof een zulk dagblad, en haar redacteur, en de minister-president vande DG een standpunt zo hard naar voren schuiven, én een politieke aanvaringskoers volgen met het Franstalige establishment, als ze slechts de mening van 2 man verkondigden.

belachelijk, maar wel héél typerend voor de abjecte, bizarre onbekwaamheid van deze belgicisten om objectieve feiten onder ogen te zien van zodra deze tegengesteld zijn aand e Franstalig-belgicistische consensus.

dat is immers ook één vast kenmerk van het belgicisme: het veronderstelt, bij gebeurlijke tegenstellingen tussen Vlaamse, Duits- en Franstalige standpunten, steeds bijval voor de consensus onder de Franstalige machtselite. Het Belgicisme is imemrs de ideologie van het aloude 'Belgique'.
Ik heb nooit gezegt dat "ze helemaal alleen staan". Dit is uw interpretatie.
En heb je het editorial wel gelezen?
Ik heb ook geen problem met een eigen gewest, ik heb juist gezegd dat ik het huidige system te kostspelig vind.
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden