Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Didier Reynders is een visionair en hij is zeker niet de enige op de Franstalige kant. Ik hoorde nog enkele weken geleden een man van Ecolo in "Mise au point" zeggend dat Vlaanderen "une nation en état de marche" was. Ecolo is helemaal geen "communautaire" politieke partij en ik ben ervan overtuigd dat die Ecolo-lid helemaal geen separatist. Hij is gewoon realist en vraagt zich af of Vlamingen en Walen nog kunnen samenleven. Ik ben ook geen separatist maar ik merk toch dat de kloof tussen Vlaanderen en Wallonië groter en groter wordt. Het is een feit dat niemand kan ontkennen. Toch pleit ik niet voor de splitsing.
|
Dat hij zich dan die vraag stelt buiten en om het debat BHV. Nogmaals, Reynders weet goed genoeg dat Vlamingen en Walen niet kunnen samenleven. Hij moet zich die vraag niet stellen. Hij weet ook goed genoeg dat zijn Vlaamse collega politici politiek afgestraft zullen worden indien dit spel nog lang zal duren. Als stemmentrekker moet hij zich positioneren en geeft gewoon het voorbeeld door alvast de borst nat te maken.