Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg
Ook zo eentje dus die zich geen huis kan permitteren als de staat hem geen woonbonus uitkering geeft ?
Er al aan gedacht om wat harder te werken en wat minder te lullen, brengt meer op dan de woonbonus.
|
Wel een huis, maar een dat minder mooi is dan wat eerst kon. 35000 euro goedkoper in feite.
Ik werk 45u per week en verder gaan er 15u naar studeren.
Ik geef ook 50% van mijn brutoloon aan mensen die aan de staatsuier hangen, in de vorm van belastingen en (a)sociale lasten. Ik overweeg serieus om nog 3 dagen per week geregistreerd te gaan werken. In die andere dagen ga ik bomen snoeien of mezelf prostitueren voor zwart geld (al denk ik dat dit laatste geen succes zal worden). Het zou me netto meer geld opleveren dan 5 dagen te gaan werken.
Het afschaffen van de woonbonus is een belastingverhoging van ruim 1000 euro per jaar per persoon. Niemand is daar blij mee ongeacht zijn/haar inkomen. Het is 100 euro per maand verlies aan koopkracht. Dat zijn 3 fitnessabonnementen per jaar, ofwel jaarlijks een retourticket naar Australië gedurende 20 jaar.
Wat het financiële betreft kan ik rekenen op veel bijval van ouders die meerdere eigendommen bezitten, maar die ga ik pas veel later verwerven. Ik sta dus aan de goede kant van de streep maar het neemt niet weg dat ik het onrechtvaardig vind. Dan moeten ze het voor iedereen afschaffen, ook de lopende bonussen.
En het niet afschaffen van de bonus voor mensen die al vastgoed bezitten is helemaal oneerlijk