Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2019, 16:02   #91
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Laatste keer dat ik in Turnhout was liep er na zonsondergang toch nog heel wat volk op straat. En zoals ik al zei en waar je omheen fietst, het is van begin dit decennium geleden dat links hier mee regeerde.
Leer begrijpend lezen ik heb het niet enkel over Turnhout, natuurlijk loopt daar net zoals in Gent, Antwerpen en zo verder volk rond 's avonds. Maar je mag hier eens Aan de snelwegparking Beerse en het Gielsbos een komen wandelen in het donker. (Onze transmigranten kamperen daar in de bossen).

Ik zal u even uit uw droomwereldje halen en in de realiteit sleuren.

Ik citeer: Maar ook aan de bushaltes op de Grote Markt in Turnhout is het niet altijd peis en vree onder de scholieren. Jonge kinderen worden er omsingeld door groepjes jongeren. Ze worden geïntimideerd, uitgescholden en zelfs bedreigd met messen. Eén van de slachtoffers is het 14-jarig metekind van Ellen Kox. “De problemen zijn vorig jaar al begonnen, maar gaan dit schooljaar gewoon verder”, zegt Ellen. “Telkens zij een short of T-shirt draagt, krijgt ze kritiek van andere jongeren. Ze omsingelen haar en dwingen haar om armen en benen te bedekken. Ook een vriendje van haar die zich geout heeft als homo is een doelwit. Ze worden opgewacht, gevolgd en omsingeld. Er zijn zelfs al messen getoond om hen te bedreigen. Mijn moeder is een keer ter hulp geschoten. Zij was in de buurt en zag wat er gebeurde, maar werd gewoon mee omsingeld.”Einde citaat.

PS Die "jongeren" komen uit het asielcentrum te Arendonk.

Bron:

Beerse / Vosselaar -

Er is toenemende onrust over de toestroom van transmigranten op de parking van de E34 op de grens van Gierle en Vosselaar. Vooral de directie van Het GielsBos, het centrum voor personen met een handicap, is ongerust.

Overdag is er van de stroom aan transmigranten niets te merken, maar ’s nachts komen ze vaak met tientallen toe. Geregeld stappen ze aan het kruispunt Bax in Beerse van de bus om dan te voet naar ...

Bron

Politie pakt 21 transmigranten aan bushalte in Beerse en snelwegparkings
1 oktober 2019 | 18:30
De federale, gerechtelijke en lokale politie hebben vannacht aan de bushalte langs de Antwerpse steenweg en ook op snelwegparkings in Gierle, Oud-Turnhout, Vorselaar en Postel opnieuw 21 transmigranten opgepakt. Ze kregen daarbij hulp van het parket en de Dienst Vreemdelingenzaken. Transmigranten reizen vaak met trein, bus of tram richting de snelwegparkings en daarom is er morgen overleg tussen de 10 gouverneurs, waaronder Cathy Berx, om het probleem rond transmigranten aan te pakken.

Bron

En nu snel snaveltje dicht en droom verder.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 19 oktober 2019 om 16:15.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden