Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen
Dat is in veel landen zo, zoals hier 3 generaties aan de volle pot is er over dat is geen solidariteit meer maar uitholling van een mooie doelstelling.
Het pamperbeleid heeft het echter laten verloederen door het profitariaat van welke aard ook.
Zeg me wat buiten de belastingsdienst "en dan nog" draait zoals het hoort in België?
Alle mooie initiatieven worden uitgehold en "brussel" geeft het voorbeeld.
|
Inderdaad, zelfs de belastingdienst draait vierkant.
De gewone man die iets "vergeet" aan te geven, die pakken ze en die wordt zwaar gestraft.
Ik vergat, het eerste jaar dat ik zitpenningen kreeg, deze aan te geven in mijn inkomstenbelastingen, je moet daarvoor formulier 2 invullen (hetzelfde als een zelfstandige).
Ik kreeg een brief van de belastingdienst dat ik zou vervolgd worden wegens fraude en ... .
Nu moet je weten, dat van een zitpenning al afhoudingen gedaan worden door de gemeente (belastingen en SZ).
Toen ik de brief las, belde ik onmiddellijk naar de belastingdienst en vroeg naar de briefschrijver. Ik heb hem van ganser harte bedankt omdat hij mij meedeelde dat ik het vergeten was te vermelden op mijn inkomstenbelastingen.
De brave man wist niet wat hij hoorde toen ik hem vertelde dat ik waarschijnlijk een 1000 euro extra zou terugtrekken als ik het indiende. Omdat ik in de privé werk, moet ik in tegenstelling tot iemand die ambtenaar of ... is, met mijn zitpenningen, mijn werkgever mijn politiek verlof terugbetalen.