Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door negeermeester
Gisteren lag er sneeuw in de Sahara!!!
Ik schrok me rot toen ik het op TV zag.
Die mannen daar wisten niet wat ze zagen, maar zonder te aarzelen genoten ze toch van een sneeuwballengevecht.
Als je me dit enkele dagen geleden zou zeggen, zonder de beelden te tonen, ging ik je vierkant uitlachen.
Nu is't al zover gegaan met onze aardkloot!!!
Zeg nu niet dat ons milieu niks verandert hé.
|
Ons milieu is inderdaad de pedalen aan het verliezen. De ijskappen zullen smelten indien de globale opwarming toeneemt. Ik ben echter ook bang dat het cijferfetisjisme en de handel in ongebakken lucht (om de zgn.Kyoto-normen te halen) niet veel gaat opleveren.
De politieke wil om drastisch in te grijpen en beslissingen te nemen bestaat echter nauwelijks. De mensen zijn gehecht aan de materiële omstandigheden waarin ze vertoeven en de grootkapitalisten zijn in hun winsthonger niet geneigd om over te stappen op andere - alternatieve - energiebronnen.
Maar laten we niet met de vinger wijzen: we zijn allemaal gecorrumpeerd, ook ik zit hier in een verwarmde kamer, met licht en een computer.
Alleen een mondiale omwenteling zal hieraan iets kunnen veranderen. Meestal is het zo dat de bewustwording pas optreedt als de ramp alweer gebeurd is. Maar...het is te laat de put gedempt als het kalf verdronken is.