Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB
Daar heb je gelijk in. Voor de rest, ik weet niet hoe je daar allemaal aan komt. Ik heb alleen een soort correlatie factor toegepast die inderdaad zeer benaderend is omdat we de juiste elementen niet echt hebben. Maar Aton sprak wel degelijk van een gezin met 2 zonen en een man die Joop, of Jimmy of Patrick noemt zal zijn naam niet geven aan zijn 2 zonen. Mss één ervan maar zeker niet alletwee. Dus dit is een correlatie tussen de trekkingen en een bepaalde factor in rekening brengen lijkt me gegrond.
|
Het is toch eenvoudig.
Het maximaal aantal keren dat je de combinatie kan maken is afhankelijk van het element Mieke, dat het minste aanwezig is.
Bij elke combinatie waar een element dubbel in voorkomt, of het element andere en ook het element Mieke in zit, moet je aftrekken van die mogelijkheden.
En Aton spraak over de samenstelling grootouders, ouders, zoon en nonkel.
Het is niet uitzonderlijk dat de ouders hun zoon de naam van zijn grootvader geven.
Dus je kan zelfs binnen die stelling dubbele mannelijke namen hebben.
Gaan we verder op jou stelling, zoon krijgt naam van vader, dan krijg je zelfs 3 maal dezelfde naam binnen de combinatie.
Maar dat heeft allemaal niks te maken met de vraagstelling.
Aton had ook kunnen opgeven, dat de combinatie van een studentenkot aan die voorwaarden voldeed en kunnen vragen hoe groot de kans is om deze combinatie een 2de keer tegen te komen als je 80.000 kotstudenten hebt.