Win for life- Wees (de)politiek trouw en wij blijven (goed) voor u zorgen…
Vandaag het voorbeeld van een gewezen journalist van de BRT-VRT
De afspraak op vrijdag
Herbekijk hier "De afspraak op vrijdag" van 25 oktober 2019
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/Journaa...ak-op-vrijdag/
Hij die heel het parcours gereden heeft.
Is misschien wel een teken aan zijn collega’s zie wat je allemaal kunt bereiken als je de politiek niet lastig valt. Ook Siegfried Bracke wist dat goed aan boord te leggen door het ontbreken van die lastige vragen die de politiek zo dankbaar maakt. Ook hij heeft een Win for life…
Iedereen weet wat het gemiddeld pensioen van een modale burger is en dat de Belgische bijzonder laag zijn. Alleen die van politici en ambtenaren (het uitgesteld loon) zijn leefbaar en soms overdreven hoog zeker in vergelijking.
Laat ons vandaag een (eerlijk) vergelijking maken tussen het pensioen van Dirk Sterckx en een modale burger.
Welke journalist gaat die lastige vragen stellen/onderzoeken en komen zeggen is ook een goede vraag? Of is iedereen op de wachtlijst?
En wat heeft de man verwezenlijkt voor zichzelf dat weten wij maar voor het algemeen belang.
Welke mankementen heeft hij binnen de VRT en de NMBS aan het licht gebracht?
Binnen die NMBS die altijd maar verder in politieke handen blijft en waar Jacqueline Galant (madame je vous dis merde) het probeerde maar zij kon niet op tegen de man van D. Reynders.
Benieuwd of nu Fontinoy Jean-Claude de man van D. Reynders nu eindelijk het schip gaat verlaten en deze maatschappij een kans gaat laten op eerbaarheid. Zeker als men weet dat binnen dat bestuur van de NMBS er bepaalde personen komen en gaan met telkens een vertrekpremie.
Dit terwijl dat wanneer het rijdend personeel een kleine opslag vraagt die niet kan.
Verder is het hoogtijd dat die NMBS als concessiehouder van alles en nog wat terug in het daglicht komt.
En er een einde gemaakt wordt aan dat politiek bestuur die de NMBS alleen maar ondermijnt.
Van de Holding van kapitein Haack (vertrouweling van J. Vande Lanotte die al die megalomane projecten ging laten uitvoeren. Dan de splitsing van NMBS en INFRABEL en nu het voorstel om alles terug samen te voegen.
En ondertussen geen enkele visie op een trein van de 21 eeuw.
Zelf geen nachttreinen die nochtans al voor een kind er al lang hadden moeten zijn of nooit hadden moeten afgeschaft worden. En wat met de nachtelijke voertuigtreinen.
Het is duidelijk dat de top van de NMBS met hun eigen bezig zijn in plaats van met het algemeen belang.
Minder directeurs net zoals bij “De Lijn” die deze week aan bod kwam in het Vlaams parlement. Zij die erover lult maar er maar niets aan doet. Stel je voor Zaventem de luchthaven 400 werkplaatsen in te vullen bij o.a. DHL. Maar de meeste laaggeschoolde hebben geen auto en geraken niet op de luchthaven. Dat “De Lijn” daar een bus zou kunnen inzetten dag en nacht dat is te veel gevraagd. Zelf geen trein. Dus laat die mensen dan maar werkloos blijven.
Waarom het bestuur van de invloedrijke BIAC dit nog niet heeft kunnen realiseren is een raadsel zij die zoveel gratis krijgen van de Staat.
Dirk Sterckx opnieuw naar raad van bestuur VRT
19/06/2019 om 13:11 door jvh | Bron: BELGA -
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190619_04468263
Governance NMBS
Raad van bestuur
https://www.belgiantrain.be/nl/about...t-structure/ca
WIKIPEDIA:
Dirk Sterckx werd op 13 juni 1999 verkozen tot lid van het Europees Parlement op de lijst van de VLD.
In 2004 nam Dirk Sterckx een tweede mandaat in het Europees Parlement op
In 2009 was hij tweede running mate van Gwendolyn Rutten naast Dirk Van Mechelen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dirk_Sterckx
Medio 2011 stapte Sterckx op uit het Europees Parlement, omdat hij 65 werd,
Hij ontving een uittredingsvergoeding van ongeveer 190.000 euro, wat op controverse kon rekenen
Eind 2014 werd Sterckx door Open Vld aangeduid als lid van de raad van bestuur van de VRT
In juni 2015 nam hij om persoonlijke redenen ontslag
In 2019 werd hij er opnieuw in opgenomen
ARCHIEF:
Wat moet CD&V betalen voor Dutordoir: een NMBS-baas voor meerdere N-VA-mandaten?
https://www.demorgen.be/politiek/wat...w.google.be%2F
Remunero: les cinq histoires qu’on ne vous avait pas encore racontées
Mis en ligne le 11/10/2018 ?* 16:25
Par Joël Matriche et Xavier Counasse
REMUNERO
https://plus.lesoir.be/183886/articl...core-racontees
Clash ?* la SNCB: Jo Cornu accuse son président de corruption
• 06/03/15 ?* 07:20
• Mise ?* jour ?* 07:20
• Source : Belga
https://www.levif.be/actualite/belgi...al-370193.html
Portrait: Jean-Claude Fontinoy, président de la SNCB
https://www.lalibre.be/international...707e3e93bbaee7
Kazakhgate: Jean-Claude Fontinoy (cabinet Reynders) s'était renseigné sur JF Etienne des Rosaies
https://www.rtbf.be/info/societe/det...ies?id=9608509
Conflit ?* la tête de la SNCB: Ecolo s'en mêle
Les députés Ecolo-Groen Marcel Cheron et Stefaan Van Hecke ont demandé vendredi ?* la ministre de la Mobilité, Jacqueline Galant, de prendre l'intiative face aux dissensions au sommet de la SNCB.
Redactie 06-03-15, 15:41 Dernière mise ?* jour: 10-05-19, 05:05 Source: BELGA
https://www.7sur7.be/belgique/confli...www.google.be/
Un candidat pas net au conseil d'administration de la SNCB?
B. Gil. Publié le mardi 05 octobre 2004 ?* 00h00 - Mis ?* jour le mardi 05 octobre 2004 ?* 00h00
https://www.dhnet.be/archive/un-cand...b0de6db99f61e6
La ministre Galant doit mener d’urgence une “opération transparence” ?* la SNCB
https://ecolo.be/la-ministre-galant-...ner-d-urgence/
Wie gaat er de VRT en de NMBS politiek opkuisen is ook een goede vraag?
Na PUBLIFIN kan de media dit misschien in handen nemen
Zonder de (eerlijke) media was la bande ?* Stéphane Moreau er vandaag nog