Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
En tegenwoordig zie ik meer en meer mensen overschakelen op de manier van leven die ik de laatste jaren hanteer.
En dat is: het interesseert mij geen zier meer en doe gewoon mijn goesting. En zolang ik het kan betalen zal ik wel gewoon betalen. En dat levert me alvast heel wat minder stress op dan ik bij velen anderen zie. Draaien hun zonnepanelen wel hard genoeg? Moeten die 1 of 2 keer per jaar gereinigd worden? Wat kost een warmtepomp? Wat levert dat op? Waar kan ik ze zetten? Of een batterij? Heb ik daar plaats voor? Wanneer mag moeder wassen? Wanneer niet? Wat is het voordeligste bij mijn kilometers? Diesel, naft of elentrik? Hoe verklein ik mijn ecologische voetafdruk? Hoe stamp ik Greta niet tegen haar schenen? Koop ik niet teveel plastic? Hoe verklein ik mijn afvalberg?...
FUCK ALL THAT!!!
Het interesseert me geen hol meer en kijk er totaal niet meer naar. Gelukkig heb ik het voordeel van voldoende goed mijne kost te verdienen en kan ik leven op die manier want het ik zou zot worden van dat dagelijks 'groen' gepieker. Ik laat me al lang geen vals schuldgevoel meer aanpraten.
|
Klopt en uiteindelijk zijn het allemaal maar druppels op een heel hete plaat.
We zijn gewoon met veel te veel mensen op deze aardkloot.
Iedere maatregel wordt door de ongebreidelde bevolkingstoename direct weer teniet gedaan.