Los bericht bekijken
Oud 29 oktober 2019, 21:01   #64
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.452
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een gemiddelde diesel stoot meer uit well to wheel.

Reken toch eens uit, of wil je de cijfers van *ADAC? ( met D-stroommix 548 g/kWh alles inclusive, lol)

5 liter/100 km dieselverbruik is al 158 g voor een zuinig Golfje 1,6D met 115 PK


Tja waar komt dat verschil van 26 g/CO2 nu vandaan (158-132)?

Jij maakt bijna dezelfde kemels als die olielobbyprofessoren, namelijk de zuinigste diesel nemen en dan vergelijken met de zwaarste EV, en dan enkel bij de EV de stroommix nemen en bij de ICE blind blijven voor de bevoorradings-CO2



ADAC test dan ook een wat grotere Hyundai Ionic EV met 120 PK Well to wheel = 85 g/km CO2



of 85/158= 53 % bij Duitse stroommix alles incl laadverliezen van 548 g/kWh CO2

ik weet dat duitsland gemiddeld 500g/kWh haalt op electricitymap

Dus een EV 20kwh/100km = 100g/km

een diesel 5 liter
Een verbruik van 5 liter/100 km komt dus overeen met 5 L x 2640 g/L / 100 (per km) = 132 g CO2/km.



trouwens ik zeg dat het beter is, ik zeg niet dat het slechter is, ik bewijs gewoon dat het niet NUL is.. en dat het een VIRTUELE nul is in de boekhouding van de fabrikanten


het KAN nul worden in een volledige elektrische wereld, en beter is goed hé het is gewoon minder perfect dan die NUL
brother paul is offline   Met citaat antwoorden