Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB
Neen, ik ben niet de referentie, wat gangbaar is bij kinderen is de referentie en ik keur uitsluting af.
En als het doorgeven van het vegetarisme tot gevolg zou hebben dat kinderen daardoor uitgesloten zouden worden dan zou ik dit tevens afkeuren. Alleen, ik denk niet dat dit zo is.
Maar het doorgeven van een levensvisie die in belangrijke mate afwijkt van onze cultuur en daardoor uitsluiting veroorzaakt zou moeten aan banden gelegd worden.
|
Daar slaat u de nagel op de kop. Wanneer achter de voordeur totaal andere waarden en normen gelden dan buiten dezelfde voordeur maak je een kind hoe dan ook kansarm.
Het zal hoe dan ook een tekort aan sociale vaardigheden hebben, als gevolg van die kloof.
Misschien zal het ook nooit eigen talenten kunnen ontwikkelen omdat dit binnen de normen en waarden achter de voordeur, als niet wenselijk of zelfs taboe wordt gezien.
Om een voorbeeld te geven, stel dat je een vijfjarig jongentje bent wat graag ballet danst. ( voor de debielen die over homo's beginnen, ballet is een krachtsport met zware training)
Misschien ligt het wat moeilijk in het begin, maar wanneer dat jongetje het echt leuk vindt, is de kans dat hij ballet kan volgen groter bij een vader die Wim heet dan bij een vader die Mohammed heet en vindt dat je vooral de
koran moet kunnen reciteren.
Dus ja, religie zou nooit voor het belang en welzijn van kinderen mogen staan, of van wat als gangbaar wordt gezien binnen normale opvoeding.