Los bericht bekijken
Oud 10 november 2019, 21:54   #193
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Komaan zeg! Ik neem nog maar twee Nederlandse (helaas reeds overleden) figuren uit de Nederlandse show-wereld die ook in Vlaanderen gretig werden bekeken: Wim Sonneveldt en Toon Hermans. De dictie van Wim Sonneveldt was echt genieten. Nog steeds hoor ik doodgraag zijn wondermooi gebracht lied Het tuinpad van mijn vader. Ik was nog een "tiener" toen ik Wim Sonneveldt de eerste maal hoorde. Dat was toen nog op de radio met "De bonte Dinsdagavondshow" waarin die man ook optrad. Weet je Vive dat mijn vader, die nochtans een weinig geschoolde en dialect pratende man was, wel die luisterde er doodgraag naar.

En hiermee doe ik feitelijk nog zoveel andere Nederlanders onrecht aan die door ons Vlamingen evenzeer graag bekeken en beluisterd worden.
Dat is allemaal van voor het VTM tijdperk. Ook in Nederland zijn de omroepen in dat tijdperk meer commercieel geworden. Het bleek dat er nauwelijks een gedeelde markt was tussen Vlaanderen en Nederland. De kinderen die deze eeuw zijn geboren kennen jouw Wim Sonneveldt of Toon Hermans niet.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden