Los bericht bekijken
Oud 12 november 2019, 11:18   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
minuutje MR Micele

als ik de sleutels van mijn auto aan mijn vriend geef, dan betaalt mijn verzekering het grootste stuk, maar hé er bestaat zoiets als 'franchise' dan denk ik wel dat ik die franchise kan verhalen op mijn vriend ?? Wat denk je ?

Dus als Tesla claimt dat zij gaan rijden in mijn plaats (== stuur loslaten ten alle tijde, rempedaal loslaten), en dat ik daar bij moet zitten op de achterbank, dan doe je dat ook...
Als tesla claimt dat ze mijn fouten gaan helpen voorkomen, dan heb ik daar geen probleem mee. Dus wat is het ?
Aha en waar claimt Tesla dat allemaal? In de handleiding van hun autopilot?

Ik denk dat Tesla geen enkele verantwoordelijkheid zal nemen moest het "zover" (jouw glazen bol) komen. Dat zal dan wel in hun handleiding moeten staan.

Je bent immers nergens verplicht die enhanced autopilot full self drive te activeren.
Of je bent nergens verplicht een Tesla-met-FSD (überhaupt) te kopen.

Je bent wel verplicht een autoverzekering af te sluiten.

Citaat:
Dus als Tesla claimt dat zij gaan rijden in mijn plaats (== stuur loslaten ten alle tijde, rempedaal loslaten), en dat ik daar bij moet zitten op de achterbank, dan doe je dat ook...
Als tesla claimt dat ze mijn fouten gaan helpen voorkomen, dan heb ik daar geen probleem mee. Dus wat is het ?
Begrijp ik niet, als de autopilotcomputer rijdt en jij zit -in je fantasie- op de achterbank hoe kun je dan "fouten" maken? Welke "fouten" dan?

Vergeet niet dat de natuurkundige wetten blijven bestaan, dat kan ook de perfect-werkende-zelfrijdende-wagen-2030 nooit compenseren.

Bekijk het prentje en de tekst nog eens goed bij level 4 high automation (want dat is de volgende stap na level 3):

UNDER CERTAIN CONDITIONS


Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2019 om 11:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden