Los bericht bekijken
Oud 13 november 2019, 12:49   #137
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De westerse media (vooral de Amerikaanse) repeteren in koor "communisme is slecht" "DDR was des duivels" "communisme en nazisme zijn aan elkaar gewaagd"

En doet iedereen graag handel met China.
Natuurlijk, dat belet niet een persoonlijke mening te hebben. In de jaren 80 trok ik naar Moscou met een enveloppe met 50.000 USD om toe te stoppen aan de staats inkoper. In ruil kreeg ik een contract van meer dan 2 miljoen dollar. Dat waren gouden tijden, voor mij en voor hem, niet voor de mensen die geen voeding in de winkels vonden met lege rekken. Het enige wat spotgoedkoop was vodka en caviar. Aan de metro stonden er rijen van een paar honderd vrouwen om wat bij te verdienen stonden ze daar met iets te koop dat ze op de kop hadden kunnen tikken in een winkel die kortstondig voorraad had of dat ze zelf gemaakt hadden. De één een brood, een andere een fles vodka nog een andere een paar dubieuze worsten enz. Allemaal uitgemergeld en armtierig. Dat was uw schitterend communisme in de jaren 80.

En is nogal evident dat er nu handel gedaan wordt met China. Nogmaals dat belet niet dat ik kritiek heb maar in China houdt ik mijn bakkes. Ik zou er zelfs kunnen wonen en natuurlijk mijn bakkes houden.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 13 november 2019 om 12:50.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden