Los bericht bekijken
Oud 16 november 2019, 16:08   #79
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je moet de voorbeelden ook plakken want Nederland hanteert een correctie -3 kmh en een ondergrens vanaf 4 kmh te snel tesamen, eigenlijk is dat 6 kmh tolerantie (behalve op 130km snelweg daar is die ondergrens niet). Dus 7 kmh erover gaat de flits pas af zoals in BE.

Voorbeelden zijn beter begrijpbaar:

Citaat:
Voorbeelden

Snelheid minder dan 100 km/u

Een automobilist rijdt volgens de meetapparatuur op een 80-km weg 87 km/u. De politie trekt hiervan 3 km. meetcorrectie af. De automobilist krijgt een bekeuring voor 4 km/u te hard rijden. Had de automobilist 1 km/u minder hard gereden? Dan kreeg hij geen bekeuring vanwege die ondergrens.

Snelheid vanaf 100 km/u

Bij een andere automobilist die op een 120-km weg rijdt, meet de apparatuur 128 km/u. De politie corrigeert de snelheidsmeting met 4 km (3% van 128). De automobilist wordt bekeurd voor 4 km te hard rijden.

Snelheid bij 130 km/u limiet

Een automobilist rijdt op een 130-km weg 136 km/u volgens de meetapparatuur. De politie trekt hiervan 5 km meetcorrectie af (3% van 136). Deze automobilist krijgt een bekeuring voor 1 km/u te hard rijden.
Micele is offline   Met citaat antwoorden