Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach
Het leger schiet op betogers en de zelfverklaarde president vaardigt een decreet uit waarbij militairen vrijgesteld worden van criminele vervolging bij het implementeren van orde onder de burgerbevolking. Dit is een vrijgeleide voor extreem geweld en inderdaad hebben we al een bloedbad gezien aangericht door dat leger tegen Morales supporters.
Nooit gezien onder Morales dit soort van decreet. Dit ruikt nu eens wel naar een de facto dictatuur met een sterk rassen en klassen racisme element dat blind maakt voor de gevolgen van het eigen geweld.
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein
Terugkomend op mijn eerte opmerking: 'ik begrijp deze hele discussie niet'. 3 termijnen is te lang voor presidentschap.
Nu begrijp ik dat Bolivia een oei auw periode doorgaat. Om mijn analoog maar weer af te draaien: Moralis had in zijn gelederen voor eenopvolger moeten kiezen. Nu heb je dit.
|
Dus dat legitimeert marteling, moord van vreedzame betogers, en een militaire coup?
Reeds tientallen mensen doodgeschoten.
"Oei auw". Liever nog eens 15 jaar Morales dan dit. Hopelijk komt Morales vlug terug en vliegen de huidige machthebbers waar ze thuishoren, in de San Pedro...