Los bericht bekijken
Oud 21 november 2019, 13:29   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zal waarschijnlijk heel goed geweest zijn in het werk waardoor het ziekenhuis bakken geld aan hem verdiende...Dat zal niet alleen in Frankrijk zo zijn hoor. Het hangt gewoon af van de directie van het ziekenhuis. Is ethiek belangrijker dan centen? In veel gevallen zullen de centen belangrijker zijn. Met dergelijke excessen tot gevolg.
De vraag is eerder hoe dit kon en wie er allemaal op de hoogte was van de feiten.

Als oud-ambulancier ben ik redelijke op de hoogte van de omstandigheden binnen ziekenhuizen.
Een arts die alleen is met een patient is een zeldzaamheid in een ziekenhuis.
En dan nog lang genoeg om zijn sexuele lusten te kunnen botvieren op patiënten
Een chirurg alleen in een ontwakkingskamer, dit is een IC afdeling en staat dus onder constante controle van verpleegkundigen en anesthesisten, roep wel vragen op.
De ontwakingsafdeling is zelfs een plaats waar een chirurg niets verloren heeft, enkel anesthesisten en hun verpleegkundigen zijn daar nodig.

Citaat:
Een van de slachtoffers vertelde op de Franse televisiezender France 2 hoe ze ontdekte dat ook zij een van de 250 namen in de dagboeken was. ‘Ik heb me altijd afgevraagd waarom ik niet normaal kon leven’, zegt de vrouw, die negen was toen ze geopereerd werd voor een blindedarmontsteking. ‘Ik herinner me er niets van, maar sindsdien ben ik bang van spuiten, dokters en ziekenhuizen.’
Pas toen ze in een krant las over het verhaal van de chirurg, vielen enkele puzzelstukken in elkaar. Ze contacteerde een advocaat, die bevestigde dat haar naam in de dagboeken stond. ‘Ik kon me niet verdedigen. Ik was verdoofd, ik was negen jaar en mijn ouders hadden hun vertrouwen gegeven aan die dokter.
Ik ga hier zeker het gedrag van die chirurg minimaliseren, gewoon schandalig dat die zijn job mocht blijven uitvoeren.
Maar heb toch vragen bij deze getuigenis.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden