Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
Eerlijk gezegd, ik was geschokt toen ik op het nieuws hoorde dat elk jaar er bij ons meer dan twintig duizend abortussen worden uitgevoerd. Ongetwijfeld zijn er in dat groot cijfer ook een bepaald aantal toestanden begrepen waar een abortus bij heel veel mensen op begrip kan rekenen. Ik denk aan zwangerschap na een misdaad zoals verkrachting, of ook nog wanneer uit medisch onderzoek blijkt dat de foetus belast is met zware misvormingen, of ook nog dat door de zwangerschap de moeder aan ernstige medische risico's is blootgesteld. Maar waar ik ook zeker van ben is dat dit schokkend hoog getal van meer dan 20 000 voor een flink stuk ook te verklaren is door "comfort"-abortussen die de betrokkenen losjes en lichtzinnig pogen te justifiëren met nep-argumenten zoals "jamaar, het past ons nu niet..."
|
Het allergrootste deel van de abortussen wordt uitgevoerd bij meerderjarige vrouwen die geen medische noodsituatie of verkrachting inroepen. Wat daarbij ook opvalt, is het steeds maar stijgend aantal abortussen.