Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor
Een ingangsticket kopen voor het Fort van Breendonk om er allemaal samen in uniform de hitlergroet te brengen is niet wat ik onder een onbewaakt moment versta.
|
Ik zou eigenlijk denken dat het fort van Breendonck toch wel de typische plaats is om zoiets te doen. Het is toch ook in Mekka dat de meeste moslims het meeste om de symbolen van hun gedachtensysteem geven, nee ? Aangezien Breendonck kan gezien worden als een tempel van weleer van het gestrekte-arm-gedachtengoed, op dezelfde manier dat Mekka dat is voor de moslims, lijkt het mij logisch dat als men ERGENS een gestrekte arm zou willen hebben, het precies daar zou zijn, in een historisch kader van een sterk moment van dat gedachtengoed, nee ?
Het zou nogal onnozel en irriterend zijn om dat in de tram gaan te doen. Zoals hoofddoeken daar ook irriterend zijn. Maar in Breendonck lijkt het mij wat gepaster: het is er een historisch belangrijke plek van. Zoals het ook in Mekka eigenlijk gepaster is om met een hoofddoek gaan rond te lopen.
Stel dat we eindelijk het licht zien, de moslims grotendeels uitmoorden, niemand nog hoofddoeken mag dragen, en we in Mekka een groot museum bouwen van de "miserie aangedaan door moslims in de wereld". Denk je niet dat als er ergens nog wat moslims stiekem rondlopen, ze niet speciaal naar dat Mekka museum zouden komen, dat gebouwd werd op de plaats waar de Kaaba staat, om toch terug de symbolen van de islam eens boven te halen ?