Los bericht bekijken
Oud 24 november 2019, 12:49   #480
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk is iedere vorm van machtsmisbruik in een seksuele relatie problematisch.
Maar onder volwassenen zijn daar degradaties is, bij kinderen is iedere vorm van seks met volwassenen per definitie een delict.
Dat hoeft niet, he. In de meeste gevallen zal het wel zo zijn, maar wij hebben een Frans presidentieel koppel dat met een pedofiele relatie is gestart. Dus bon.

Citaat:
Ik kan me totaal niet indenken dat iemand een meisje van 9 wil neuken, en evenmin doet het er toe hoe een dader dit aanpakt, het is en blijft per definitie verkrachting.
Ik wil maar zeggen, het is best mogelijk dat iemand meisjes van 9 wil neuken, voor de pret ervan, en niet noodzakelijk om een machtsrelatie. En dan kunnen robotjes helpen he.

Ik moet zeggen dat ik het verschil niet heel goed zie waarom "zin hebben in een meisje van 9" systematisch een vorm van machtswellust zou zijn, en "zin hebben in een volwassen vrouw" dat niet zou zijn.

Voor die die uit is op machtswellust is er altijd verkrachting nodig om die te bevredigen, of hij nu een volwassen vrouw of een kind verkracht. En voor die die gewoon "speciale smaken" heeft, kan dat oftewel bevredigd worden door een partner die mee instemt - maar dat willen we meestal beperken tot een andere volwassene - oftewel een voldoende goed gemaakt surrogaat dadt de illusie kan in stand houden.

Trouwens, men kan misschien zelfs kinder robotjes maken die doen alsof ze zich verweren, en afzien onder de "verkrachting", dat is misschien plezant genoeg voor de machtswellusteling, he.

Ik zie geen *fundamenteel* verschil tussen pedofilie en andere "speciale smaken" behalve dat het zo goed als onmogelijk is om "instemmende partners" te hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden