Los bericht bekijken
Oud 28 november 2019, 12:34   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard vooruitgang electrische wagens


De Express is ook elektrisch.
Met andere woorden, het bereik is verrijkt met een trein van hel. Al geruime tijd is de Régie geïnteresseerd in elektrische hulpprogramma's en een goed aangedreven Master gaat binnenkort in dienst in Châtellerault.
Het is daarom vanzelfsprekend dat een proeftijd-Express met een aandrijflijn bestaande uit een motor met een piekvermogen van 24 kW en 72 kW continu vermogen en een thyristor elektronische chopper voor het regelen van de motor in tractie en remmen.
De nominale spanning is 112 V en het uitgangskoppel bereikt 10 mN bij een snelheid van 7000 tpm.
De batterij bestaat uit 18 nikkel-ijzer monoblokken van 6,25 V 150 Ah elk, maar liefst 18 kg per eenheid. Ze zijn verdeeld aan de achterkant van het voertuig, onder de vloer. Het opladen gebeurt via een stationaire lader van 10 kW.
Geen versnellingsbak, slechts één reductiekoppel zorgt voor de reductie; achteruit wordt bereikt door de motorische excitatie om te keren.
Volgorde van het gewicht: 1.150 kg met een verdeling die ongeveer tegenovergesteld is aan die van de benzinemodellen.
Hoewel flexibel voor het rijden en als men weet hoe stilte en traagheid te waarderen, kan de elektrische Express 120 km afleggen met 60 km / u of 100 tot 120 km in de stadsfiets.
P. Rivet, the Auto Journal, 1.12.1985


Heden ten dage is dat allemaal anders maar de resultaten zijn nog niet zoveel beter dan vroeger geworden.
Amper een klein beetje meer rijbereik en snelheid maar vooral veel omslachtiger en heel wat duurder geworden door technische laadmogelijkheden.

Wie eens door de geschiedenis wenst te bladeren kan dat hier;

http://boursinp.free.fr/velec/1985.htm
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden