Los bericht bekijken
Oud 29 november 2019, 09:27   #39
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja toon het eens aan. Geef eens het gewicht van een batterijpack van Porsche , Audi e tron, Mercedes EQC enz...

Ik heb het aangetoond van een neutrale bron, dat prijsverschil.
Doe eens je huiswerk.
dus volgens u weegt een Tesla pack van 100kWh bvb500kg en die van Porsche 600kg ?


Porsche 630kg 93kWh bruikbaar 83kWh op een massa van 2300kg
https://www.evspecifications.com/en/model/bd84b2

Tesla S performance (de dichtste versie die we kennen hé)
leegmassa 2240kg
dus die 60kg verschil is de batterij en allemaal Tesla efficientie ?
Die plaid gaat wel nog extra motorblok hebben, bredere banden, stevigere ophanging, betere koeling, ene pak vinnekes extra allemaal om een beetje op dezelfde hoogte te komen van de Taycan, en de kg kunnen we maar raden. Het verbruik kunnen we ook raden maar zal zeker niet hetzelfde zijn, en de andere parameters moeten we allemaal raden

En de porsche is al uitegerust met zwaardere banden, zwaardere koeling, extra schakelblok, en zwaardere afwerking in het interieur (met meer knopkes en draadjes)

dus ik zo nog niet weten wie of die batterij nu zo cruciaal is. Zolang het geen 30-50% compacter is, ga je dat niet direct merken...

Laatst gewijzigd door brother paul : 29 november 2019 om 09:49.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden