Los bericht bekijken
Oud 29 november 2019, 09:51   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dus volgens u weegt een Tesla pack van 100kWh bvb500kg en die van Porsche 600kg ?


Porsche 630kg 93kWh bruikbaar 83kWh op een massa van 2300kg
https://www.evspecifications.com/en/model/bd84b2

Tesla S performance (de dichtste versie die we kennen hé)
leegmassa 2240kg
dus die 60kg verschil is de batterij en allemaal Tesla efficientie ?
Die plaid gaat wel nog extra motorblok hebben, bredere banden, stevigere ophanging, betere koeling, ene pak vinnekes extra allemaal om een beetje op dezelfde hoogte te komen van de Taycan, en de kg kunnen we maar raden. Het verbruik kunnen we ook raden maar zal zeker niet hetzelfde zijn, en de andere parameters moeten we allemaal raden
Je ziet toch hopelijk in dat de Tesla minstens 5 jaar voorsprong heeft?

Dat batterijpack van Porsche is toch van 2019? Waarom zo weinig rijbereik en waarom zo zwaar? (ondanks 800 V)
Al uitgerekend in bruikbare kWh/kg? Je moogt ook brutto kWh/kg nemen.
of kg/kWh mij eender.
93 kWh en 630 kg = 6,78 kg nodig per kWh.

Het Audi e tron batterijpack weegt overigens 700 kg, is van 2018, architectuur 396 Volt geschakeld:
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_e-tron_GE

Batterie

Die Lithium-Ionen-Batterie mit einem Nenn-Energieinhalt von 95 kWh, davon 83,6 kWh nutzbar, besteht aus 432 Pouch-Zellen des koreanischen Zulieferers LG Chem und wiegt insgesamt 699,4 Kilogramm.[19] Die Batterie enthält 36 Module mit jeweils 12 Zellen. Eine Zelle hat eine Kapazität von 60 Ah.[16] Insgesamt ergibt sich durch die Parallelschaltung von je vier Zellen eine Nennkapazität von 240 Ah. Die Nennspannung der Batterie liegt bei 396 V. Die Batterie kann über einen Wasser-Glykol-Kreislauf aktiv gekühlt und beheizt werden.
Audi heeft dus 7,36 kg nodig om 1 kWh bruto te hebben en bruikbaar zelfs 8,37 kg/kWh

1. Het modernste batterijpack van Tesla is dat van het model 3 long range, anno 2017:
478 kg voor 80,5 kWh brutto (EPA-docs) of 5,94 kg / kWh

2. Het oudste batterijpack is dat van de Tesla S 85, wagen kwam uit in 2012:
https://www.evspecifications.com/en/model/54972b
603,3 kg voor 85 kWh of 7,1 kg/kWh

3. Het al betere (evenveel cellen) 90 kWh batterijpack (2015) woog ook zoveel of 6,7 kg/kWh : https://www.evspecifications.com/en/model/9aa440

4. Het nog wat betere 100 kWh batterijpack (eigenlijk 102,4 kWh) woog wslk ook niet veel meer (kan ik nog opzoeken)

Is die zware Taycan nu eigenlijk al op de Europese markt?

Laatst gewijzigd door Micele : 29 november 2019 om 10:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden