Los bericht bekijken
Oud 29 november 2019, 16:17   #174
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Voor zover ik weet heeft mijn kat nog steeds een vrije loop.
Iets wat ik haar ook gun.
Als gij ze niet in uwen hof wilt, uw zaak.
Enkele jaren geleden is het in onze buurt beginnen uit de hand te lopen. Eén nogal marginaal gezin nam een vrouwelijk katje in huis, te gierig om dat te laten steriliseren, en twee jaar later krioelde het in de buurt van de inteelt-katten. Zij trokken zich daar niets van aan, en die katten verwilderden in het achtergelegen landbouwgebied. Om dan dagelijks bij de buren op hun terras te gaan schijten en pissen.
Niemand kan het bewijzen, maar een duivenmelker uit de buurt had eens van zijn tong laten vallen dat hij het wel zou 'aanpakken'. Paar weken later zijn er veel vergiftigde kadavers gevonden. Het marginale gezin heeft ondertussen geen interesse meer in katten, en alles normaliseerde. De rest v/d buurt laat hun huiskat steriliseren en geeft ze voldoende voedsel. Praktisch geen overlast meer.

Probleem is wel dat als een kat éénmaal haar dagelijkse wandeling beslist te doen door jouw tuin ze dat blijven doen. Inclusief de vaste pisplaatsen...

Vandaar dat ik graag een ultrasoontoestel zou aanschaffen. Dat ze in de tuin pissen is geen probleem, maar wel op ons terras.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden