Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet
Meestal gaan mensen naar een rustoord omdat ze thuis niet oud kunnen worden zonder intensieve hulp.
Ge kunt het ook anders zien hé. Door mensen te 'stimuleren' om euthanasie aan te vragen, moet de overheid minder jaren pensioen uitkeren, en kan het serieus besparen op de sociale zekerheid.
|
De overheid is geen bedrijf met een lobby. Ik denk niet dat een bepaalde CEO er slecht van slaapt, of persoonlijk verlies draait als het begrotingstekort verder uitloopt. Het is toch de belastingbetaler maar die daarvoor opdraait.
De farma industrie is wel een zeer gekende en oppermachtige lobby, en rusthuizen zijn dat ook. Ziekenhuizen zijn ook bedrijven die zo veel mogelijk geld moeten opbrengen. Om u een voorbeeld te geven.. Mijn grootvader kreeg een beroerte op zijn 75ste en was hersendood. De chirurg presteerde het om toch de allerduurste stent te laten plaatsten, waarvoor mijn grootmoeder achteraf een stevige rekening kreeg. Het is uiteindelijk uitgedraaid op een rechtszaak. Of mijn oom moest in Leuven 3 dagen lang dure medische testen ondergaan. De operatie moest in een ander ziekenhuis doorgaan, en daar besliste men om de volledige testbatterij te herhalen (€ € €) Totaal onnodig maar het moet geld opbrengen.
Rusthuizen (peperduur), ziekenhuizen, en de farma industrie zijn allemaal bedrijven die zo veel mogelijk winst willen maken op de kap van de belastingbetaler. Kosten besparen (begroting) staat voor hen gelijk aan inkomsten verliezen. En wees maar zeker dat ze invloed hebben in onze politiek