Los bericht bekijken
Oud 2 december 2019, 16:16   #197
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik geloof dat jij nog niet helemaal door hebt dat je hysterische uithalen geen indruk op mij maken. Wel integendeel. Ik lach mij daar een kriek mee.

Mag ik overigens opmerken dat ik op CD&V heb gestemd? En dat ook CD&V geen deel uitmaakt van de paars-groene optie? Maar daarom voel ik mij nog niet - om in jouw register te blijven - "te kakken gezet". Elke meerderheid is wat mij betreft een legitieme meerderheid. Sometimes you win, sometimes you lose. En om te winnen volstaat het niet om de grootste te zijn. Je hebt, in een versnipperd partijlandschap, bondgenoten nodig. In 2014 slaagde de N-VA erin die bondgenoten te vinden. Vandaag zijn én N-VA én haar bondgenoten verzwakt uit hun eigen avontuur gekomen. Als er vandaag nog een paars-gele piste op tafel ligt, is dat meer omwille van het principe - de grootste partijen aan beide kanten van de taalgrens moeten de dans leiden - dan omwille van enige ideologische coherentie. Ik stel slechts vast.
Daar is geen speld tussen te krijgen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden