Los bericht bekijken
Oud 4 december 2019, 17:50   #206
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...en enkel in beeld gebracht wat in hun kraam paste.

Leren met of zonder opdracht van de school vinden ze ook niet plezant.

De tijd van écht veel huiswerk mee naar huis krijgen is lang voorbij.

Juist: facebooken.

Wie geen diploma haalt zal nooit spreekbeurten hoeven te geven. Probleem opgelost.

De fout zit volledig bij de ouders. Kinderen die niets anders gezien en gehoord hebben tot ze schoolplichtig zijn hebben, uiteraard, alleen interesse voor wat hen van hun geboorte af via die weg werd ingelepeld. Bovendien leren ze zo enkel de taal én de gebruiken van hun ouders en beginnen ze door hun gebrek aan kennis van de schooltaal meteen met een ernstige achterstand. Een achterstand die ze zelden nog inhalen. Bovendien zijn het uitgerekend die kinderen die de straten onveilig maken ipv huiswerk te maken. En dat uitgerekend omdat ze een achterstand hebben en niet kunnen volgen op school.
DAT is de ware reden dat het peil achteruit gaat, maar daar heb ik nog geen woord over gehoord.

Wat mij eveneens opviel is dat ik nauwelijks kinderen van allochtone afkomst heb gezien in de scholen die in beeld werden gebracht, terwijl het geen geheim is dat, zeker in de grote steden, méér dan de helft van de kinderen van allochtone origine zijn.

Het is bekend dat er duizenden leerkrachten te kort zijn. De toestand is zo erg dat er gepensioneerde leerkrachten wordt gevraagd om in te springen. De leerkrachten met de schuld van het verloederend onderwijs op te zadelen ipv de waarheid onder ogen te zien lost het probleem niet op, integendeel.

Dat 80% van de journalisten groen of links stemt is te merken aan datgene wat ze de mensen voorschotelen in de media. De manipulators van dienst hadden beter hun ding gedaan door in een "bruine" school met de leerkrachten te gaan praten. DAT zou tenminste verklaard hebben waarom steeds meer leerkrachten afhaken, en dat er nog nauwelijks gegadigden gevonden worden die zich deze ondankbare taak ter harte willen nemen.
dikke 2
andev is offline   Met citaat antwoorden