Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Ben ik mee eens. Trouwens, euthanasie is geen artsenjob. Heeft niks met geneeskunde te maken. Ik zou beroep doen op een militair.
(abortus is daarentegen wel een medische ingreep he.... want de bedoeling is dat de moeder het overleeft).
|
Een militair????
Waarom geen IS strijder die ze willen terughalen …om hen zo werk te geven?
Een militair???, teveel computerspelletjes gespeeld zeker?
Alsof een militair géén probleem heeft met doden… een militair is géén serie moordenaar die gevoelloos moord. Zelfs een serie moordenaar dood niet voor niets, een serie moordenaar heeft steeds
een vreselijke ziekelijke drijf rede waarvoor die het moorden doet.
Een militair: Bovendien is er maar en klein deel van het leger dat bevel krijgt te doden. Opgeleid en begeleid word om deze taak indien nodig uit te voeren om ons de bevolking te beschermen indien nodig. Waardoor het doden zeker niet de eigen keuze is, de keuze is het land verdedigen. Posttraumatische stressstoornis (PTSS) is niet toevallig een groot probleem na uitvoeren van oorlog taken ten gevolge van angst voor de dood en het doden van vijanden.
Daarom is het wel degelijk de taak van een geneesheer.
En geneesheer die de knop kan omdraaien dat hij het leven ontnemen >>>om de “patiënt” van hun pijn en lijden te verlossen.
Deze knop in de hersenen kan omdraaien omdat hij/zij door beroepshalve opgedane kennis van het menselijk lichaam ten volle kan beseffen dat de patiënt lijd >>> van uit deze wetenschap uitgaand de patiënt zodoende humaan geholpen moet worden via de dood!.
Het zou inderdaad functioneel nuttig zijn dat er en lijst bestaat van geneesheren die verklaren als de omstandigheden er zijn ze de taak om humanitaire rede wel zullen uitvoeren.
Het is te begrijpen dat omwille van geloof of wat dan ook er dokters zijn die bepaalde handelingen
niet of niet meer kunnen uitvoeren.
Ik denk bv aan en arts die door auto ongeval zelf en kind verloren heeft… zou die nog ooit kunnen abortus uitvoeren?.
Of en arts waar en familie lid pas overleden is …kan men toch niet dwingen euthanasie te doen uitvoeren als die er nog niet klaar voor is >>> omdat die toevallig wel op en lijst staat om euthanasie te volbrengen als humanitaire hulp.