Discussie: Abortus: enquête
Los bericht bekijken
Oud 7 december 2019, 12:45   #390
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik ben voorstander van een beperking in de tijd voor de redenen die ik eerder aanhaalde. Daar is het ongeboren leven geen partij.

Ik weet niet hoe een abortus vlak voor de geboorte zou worden uitgevoerd, voor mijn part is dit gewoon hetzelfde als een geboorte waarbij men eventueel het leven van de vrucht beëindigt voordien maar het zou evengoed het nadien kunnen gebeuren. Dit is ook de reden waarom ik stel dat er niet veel verschil is tussen het punt vlak voor de geboorte en vlak erna. Ziet u, ik ben toch vrij consistent. Nu veronderstel dat ik een pasgeboren kind het leven ontneem op een pijnloze manier, welk lijden komt er daar dan bij kijken?

Na 12 weken of zo weet ik dat de foetus er in stukken wordt uitgehaald. Dit kan pijnlijk lijken maar hoeft niet zo te zijn. De foetus zal sowieso niet meer leven op het moment dat dit gebeurt. Ik denk dat de dokter die dit moet doen meer lijdt dan de foetus zelf.
Ik begrijp uw redenering, maar heb er toch ook moeite mee. Voor mij kan abortus zolang de foetus buiten de baarmoeder geen overlevingskansen heeft, dat is rond 22 weken.
Tenzij een arts ander advies geeft omdat blijkt dat de foetus zich ontwikkelt met ernstige afwijkingen. Dat mogen ouders gerust nog die keuze maken.

Ik ben van mening dat zodra een foetus levensvatbaar zou zijn buiten de baarmoeder, de moeder voldoende bedenktijd heeft gehad , dus behalve om medische redenen geen abortus meer.
alice is offline   Met citaat antwoorden