Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Tegenstrijdig is er enkel in uw hoofd. Zone 30 km/u en de aankleding van een schoolzone met Octopuspalen vormt geen enkele verwarring, laat staan een tegenstrijdig signaal.
|
Ik zeg niet dat er tegenstrijdigheid is. Ik zeg dat de communicatie NUTTELOOS is. Het is pas in de (onwerkelijke) hypothese als zou ze nuttig zijn en dus iets anders zeggen dan wat reeds door het verkeersreglement opgelegd is, dat ze ook tegenstrijdig zou zijn. Uit het feit dat ze niet tegenstrijdig is, volgt haar nutteloosheid. Dat was mijn betoog.
En nutteloze communicatie, die heeft geen reden van bestaan. Men kan er dan ook niet over klagen dat ze er niet is. Als ze in een andere taal bestaat, is ze er dus gewoon niet in de landstaal, en is ze dus negeerbaar.
Als daar "slow" staat, of daar staat niks, dat is hetzelfde. Als men "slow" niet herkent als een Engels woord, zou het in orde zijn. Het is pas als men "slow" gaat herkennen als een Engels woord, dat er plots problemen zijn. Ik zou dus zeggen: herken het niet als een Engels woord, vergeet dat die rare symbolen een Engels woord zouden kunnen voorstellen, en dan is er geen vuiltje aan de lucht he.
Citaat:
Schoolzones uitrusten met een sterk visuele herkenbaarheid is een goede zaak. Het verhoogt de onmiddellijke associatie.
|
Daarvoor zijn geen woorden nodig, en "traag" wil niet zeggen "school".