Los bericht bekijken
Oud 11 december 2019, 10:00   #121
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waar doel je dan precies op? Kinderen op de wereld zetten en deze zogen is vooralsnog iets dat mannen niet kunnen. Steek het op biologie of God, weet ik veel, maar dat zijn gewoon feiten.

Het seksisme van Hoeyberghs is van een compleet andere soort. Hij beweert dat vrouwen voor 'mannelijke privileges' nl. toegang tot onderwijs en werk (dat hij ook mannelijk geld noemt), hun benen moeten spreiden. Wat rechtvaardigt deze discriminatie?! Dit is helemaal van de pot gerukt. Als een vrouw voor haar geld werkt is dit weldegelijk haar of vrouwelijk geld.

En als het een geruststelling mag zijn, bij veel moslims kijkt men weldegelijk naar het diploma en werk van de toekomstige huwelijkspartner. En van vrouwen wordt dan minstens verwacht dat ze ook hogere studies hebben gedaan, of ze krijgen niet eens aanzoeken van enig niveau. Het is niet zo, wat in veel Vlaams-nationalistische kringen wordt gedacht, dat men 'maar' met een legbatterij trouwt. Soms krijgen de vrouwen na een huwelijk meteen kinderen, opeenvolgend, waardoor ze hun carrière kunnen vergeten. Soms hebben ze nog wel een eigen carrière. Feit is wel dat steeds meer moslima's, die hogere studies hebben gedaan, werken. Maar het is niet de schuld van de islam of moslims dat een carrière van de vrouw in het gedrang komt door kinderen. Dat gebeurt ook bij Vlamingen, zie Bardogan. Gelukkig is er bij de islam nog duidelijke regelgeving rond.
Ik heb voor géén halve cent sympathie voor Hoeyberghs, maar als hij gerechtelijk vervolgd moet worden, moet ook de islam verboden worden. De koran staat immers bol van seksistische en vrouw-onvriendelijke passages.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden