Los bericht bekijken
Oud 11 december 2019, 10:51   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Gevangenissen kreunen onder overbevolking ...

Gevangenissen kreunen onder overbevolking: 1.862 gedetineerden meer dan voorzien.

Niet dat er altijd geen gevangenen geweest zijn maar sinds men de grenzen in ons land/de EU zomaar lukraak eens gaan openzetten met 'dank' aan Merkel (<<- door Sarcasmus) is het wel aardig in stijgende lijn gegaan de gevangenispopulatie.

Minister van Justitie Koen Geens (CD&V) betreurt de stakingsplannen, hij benadrukt dat hij verschillende maatregelen ondernam om de capaciteit van de gevangenissen te vergroten.

Nog te vergroten, yeah right.

Ik denk dat de 44% die men in het artikel aanhaalt nog héél beleefd is.

44 procent Belgische gevangenen is buitenlander.

Ik dacht dat het ± wel 90% was.

Straffen laten uitzitten in eigen landen?

Niet zolang geleden was er op tv een beeld van hoe het er daar in de gevangenissen aan toe gaat, met een 36 tal in de cel.

Niet moeilijk dat er een bepaalde groep gevangen niet in eigen land zijn/haar straf wil uitzitten.

Laten wij eerst werk maken van onze eigen gevangenen, zij die in hun leven een fout gemaakt hebben, om die terug proberen op orde te stellen en zo misschien een tweede kans zouden kunnen krijgen.

Met bovenstaande bedoel ik natuurlijk geen moordenaars of echt héél zware criminelen/drugshandel, daar blijven de zware straffen van toepassing, geen kans op vrijlating.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 december 2019 om 10:53.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden