Los bericht bekijken
Oud 15 december 2019, 14:31   #1
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard Dubbel spel van VLD en CD&V?

Hoewel ik hier las dat paars-geel weer wordt opgestart (dixit Carl Devos), en hoe Van Rompuy in De Zondag de indruk geeft dat CD&V paars-groen veel geluk toewenst, zag ik op RTL-TVi dat VLD en CD&V (met nota bene Hendrik Bogaert) daar nogal welwillend waren tegenover paars-groen.
De moderator zag er hoopvolle tekenen in.
Het mantra van "alleen het programma telt" kwam weer boven bij de VLD'er, en ook Bogaert klonk helemaal niet als pro-paarsgeel.

In "L'Invité" (zelfde zender) was het Paul Magnette die aan de tand gevoeld werd.
Hij schoot nog eens met scherp naar N-VA en Dewever.
CD&V hield hij een snoepje voor: hij was bereid te praten om de ethische kwesties toch weer op de regeringstafel te brengen.
Heel dat verhaal lijkt mij een truukje om de CD&V aan boord te hijsen, door ze iets te geven wat feitelijk geen eurocent kost...

We kwamen ook nog te weten dat er gisteravond een ontmoeting geweest is tussen N-VA en PS, maar volgens Magnette was dat een puur dovemansgesprek, en wilde N-VA geen duimbreed toegeven.

Ik vertrouw het niet als op de Franstalige TV iets heel anders gezegd wordt dan op de Vlaamse.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 15 december 2019 om 14:35.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden