Aan S.: Indien ik dacht dat die toestand onveranderbaar is, had mijn post er helemaal anders uitgezien. Ik heb trouwens gelezen dat het moslimfundamentalisme opkwam omdat het communisme en Marxisme niet werkte. Met die hoge werkloosheid onder allochtonen hier bij ons heb je dus precies wat nodig is om moslimfundamentalisme "te kweken". De cijfers zijn heel duidelijk: de bevolking groeit in die moslimlanden, terwijl er in Europa steeds minder geboortes zijn. Met mijn eerste opmerking bedoelde ik (ik weet niet of velen in België dat weten): er zijn maar twee landen die de sharia hebben: Saoedi-Arabië en Soedan. In Nigeria is het enkel in het noordelijke deel dat ze de sharia ingevoerd hebben. Dat land telt dus niet. Er waren daar trouwens vrije verkiezingen een jaar of drie geleden. In de andere zogenaamde moslimlanden zijn het dictators die de sharia niet willen. Da's wat ik bedoelde. In Quatar is die democratie nog heel nieuw. Het begint daar nog maar pas. Hoedanook, wanneer ik het over die dictators had, heeft mijn visie daar eigenlijk niets mee te maken. Ik wou gewoon een feit vermelden, niet mijn visie.
|